#ویدئوها

کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت چقدر است؟

کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت

کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت چقدر است؟

از من بپرس شماره یک: سوالی که برای بیشتر مشاورین املاک،سازنده ها و مالکین این است که کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت چقدر است؟

در ویدئو بالا با نحوه محاسبه و تعرفه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت آشنا می شوید.

چرا نحوه محاسبه کمیسیون مشارکت در ساخت مشاور املاک تا این حد پیچیده است؟

محاسبه کمیسیون قرارداد مشارکت در ساخت به دلیل این که این نوع از قرارداد از جمله عقود نامعین است به این معنی است هیچ چهارچوبی برای آن در متن قانون و همچنین در اتحادیه های مشاور املاک وجود ندارد و همین موضوع باعث گمراهی اکثر مالکین و سازندگان ساختمانی است و البته در بسیاری از موارد خود شخص مشاور املاک که با این رنج سروکار دارند.

پس نتیجه میگیریم هیچ گونه قانونی در این زمینه وجود ندارد. و همه چیز بستگی به توافق با دفتر املاک یا شخص مشاور املاک دارد ولی نکته ای که در اینجا اهیمت این موضوع را بالا میبرد میزان جلب رضایت و به قولی شیرین بودن شرایط برای سازنده ساختمان است که هر چقدر شرایط بهتری برای سازنده تامین شود خب قطعا سازنده هم میل بیشتری برای پرداخت کمیسیون بهتر به املاک دارد.

در بیشتر مواقع نیز کمیسیون بر عهده شخص سازنده است چرا که به نوعی مشاور املاک کارمند سازنده است که برای او فایل مشارکتی پیدا کند و معمولا نیز از مالک یا مالکین کمیسیون دریافت نمیشود چرا که فایل مشارکت در ساخت بسیار ارزنده است و برای جلب رضایت بیشتر مالک کمیسیونی از ائ درافت نمیشود.

هر پروژه ساخت و ساز مشارکتی ، شرایط حقوقی و فنی متفاوتی دارد. پس با توجه به شرایط و ضوابط پروژه خود، قرارداد را بنویسید.

همواره به مشاورین املاک و البته مدیران قرارداد توصیه میکینم بدون داشتن اطلاعات کافی و لازم چه از نظر تجربی و البته حقوقی به تنظیم و انجام قرارداد مشارکت در ساخت اقدامی نکنند که مشکلات ریز و درشت را برای خود و مالک و سازنده ایجاد نکنید. پیشنهاد ویژه ما برای شما :

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت کامل و جامع

دوره جامع آموزشی تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و اصول آن

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *